1963
Canter T720
Ensimmäinen Canter valmistui maaliskuussa 1963. Nimi Canter viittaa auton voimaan ja kestävyyteen, jotka ovat verrattavissa hevosen vastaaviin.
1968
Canter T90
Canterin toinen sukupolvi julkistettiin heinäkuussa 1968. Kaikissa malleissa oli dynaamiset ja voimakkaat moottorit (55 kW:n diesel tai 60/70 kW:n bensiini). Niiden ansiosta Canterin kiihtyvyys- ja nopeusarvot olivat luokkansa parhaat.
1973
Canter T200
Canterin kolmas sukupolvi tuli markkinoille vuonna 1973. T200-sarjaan tehtiin laajoja muutoksia kaikkien tärkeiden komponenttien osalta. Esimerkiksi ohjaamon etuosa muuttui.
1978
Canter FE1
1970-luvun loppupuolella Canterin markkinaosuus kasvoi yli 20 prosenttiin. Suurmenestyksen taustalla oli mallisarjojen FE1 ja FE2 markkinoille tulo lokakuussa 1978.
1985
Canter FE3
Mallit FE3 ja FE4 esiteltiin lokakuussa 1985 iskulauseella ”Today’s new Canter, loaded for the future”. Tämän viidennen Canter-sukupolven suunnittelukonsepti oli kokonaan aiemmista poikkeava.
1993
Canter FE5
Marraskuussa 1993, täsmälleen Canterin juhliessa 30-vuotista taivaltaan, esiteltiin kuudes sukupolvi. Uusien FE5-mallien tunnukseksi tuli ”GOOD TRUCK”, ja ne erottuivat edukseen aerodynamiikaltaan optimoiduilla ohjaamoillaan ja suuritehoisilla moottoreillaan, esimerkiksi uudella 103 kW:n imumoottorilla, jossa oli suoraruiskutus.
2001
Canter FE7
Vuonna 2001 Canterille toteutettiin malliuudistus. FE7 sai pitkälti uuden ulkomuodon muun muassa uudenlaisen jäähdyttimen säleikön ja uudenlaisten valonheitinten myötä. Samalla otettiin käyttöön uudet Euro 3 -moottorit, jotka täyttivät muuttuneet eurooppalaiset päästömääräykset. Lisäksi ABS tuli nyt vakiona kaikkiin 544-, 649- ja 659-malleihin.
2005
Canter TD
Die siebte Generation des Canter hielt 2005 Einzug in den europäischen Markt. Das Modell wurde komplett neu entworfen und trumpfte mit bedeutenden Verbesserungen in Sachen Zuverlässigkeit, Funktionalität, Wirtschaftlichkeit, Variabilität und vor allem Sicherheit und Komfort auf.
2009
Canter TD Euro 5
2Vuonna 2009 TD koki moottoriuudistuksen. Kaikkiin malleihin tuli tästä lähtien Euro 5 -moottori (EEV-standardi) ja 129 kW:n versioon Daimlerin kehittämä BlueTec®-teknologia.
2011
Canter TF
FUSO Canterin seuraava sukupolvi työstettiin teknologian ja ulkomuotonsa osalta kokonaan uusiksi. Lisäksi Canter sai ensimmäisenä kevyenä kuorma-autona maailmassa automaattisen kaksoiskytkentävaihteiston: DUONICin.
2016
eCanter. Ensimmäinen täysin sähkökäyttöinen sarjavalmisteinen kuorma-auto.
FUSO eCanterin, maailman ensimmäisen täysin sähkökäyttöisen kevyen kuorma-auton, prototyyppi esiteltiin IAA-hyötyajoneuvomessuilla 2016. Fuso eCanterin paikallisesti päästövapaa voimansiirto ei ainoastaan vapauta kaupunkikeskustoja pakokaasu- ja melupäästöiltä, vaan tarjoaa myös taloudellisessa mielessä houkuttelevan vaihtoehdon dieselmoottorille.
2017
eCanterin tuotannon käynnistyminen ja maailman ensimmäinen sähkökuorma-autokalusto
Fuso juhli eCanterin pienimuotoisen sarjatuotannon käynnistymistä Tramagalin tehtaalla Portugalissa syyskuussa 2017. 14. joulukuuta 2017 toimitettiin ensimmäinen eurooppalainen eCanter-kalusto. FUSO eCanterin ensimmäiset asiakkaat Euroopassa: maailmanlaajuisesti toimivat logistiikkayhtiöt DHL, DB Schenker, Rhenus ja Dachser.
Monipuoliset käyttötavat pakettikuljetuksissa ja huolinnassa kestävänä vaihtoehtona ns. viimeisten kilometrien kalustoihin ja kaupunkiympäristöihin.
2020
Yli 2 miljoonaa sähköisesti ajettua kilometriä eCanterilla.
FUSO eCanterilla on ajettu jo yli 2 miljoonaa kilometriä sähköisesti. Käytössä on jo yli 200 autoa 14 maassa, ja käyttäjiä ovat Euroopan suurimmat kuljetus- ja logistiikkayhtiöt. DB Schenker, Rhenus, Dachser, Deutsche Post, DPD ja monet muut luottavat FUSO eCanteriin – mainitaksemme vain muutaman yli 40 asiakkaastamme Euroopassa...