Japanista ponnistava FUSO-merkki on saavuttanut maailmanmaineen hyötyajoneuvojen alalla.
FUSO-merkki on ollut vuodesta 2004 alkaen erottamaton osa Daimler AG:tä. Daimler AG on 89,3 %:n osuudella johtava osakkeenomistaja Mitsubishi Corporationin ohella. Yli 80 vuoden kokemus kansainvälisenä kuorma- ja linja-autojen valmistajana on siitä lähtien hyödyttänyt kevyiden kuorma-autojen kehittämisen kansainvälistä osaamiskeskusta. Eikä siinä kaikki: vuosikymmenien aikana kertynyt kokemus vähäpäästöisen voimansiirron kehityksestä tekee Japanin Kawasakissa sijaitsevasta FUSOn päämajasta samalla Daimler AG:n maailmanlaajuisen hybriditeknologian kehittämiskeskuksen.
Merkkinimeä FUSO käytettiin ensi kerran vuonna 1932 Mitsubishi Heavy Industriesin ensimmäisen linja-auton, B46:n, yhteydessä. Mitsubishi Heavy Industries -konserniin kuuluvan Kobe Shipyard and Machine Worksin rakentamaan 7 metriä pitkään bussiin mahtui 38 matkustajaa. Siinä oli 6-sylinterinen bensiinimoottori, jonka iskutilavuus oli 7 litraa ja teho 100 hevosvoimaa. Kun B46 toimitettiin ensimmäiselle asiakkaalle, Japanin rautatieministeriölle, yrityksen työntekijöitä pyydettiin ehdottamaan bussille lempinimeä. Ehdotuksista valittiin lopulta FUSO. Fusō on japanilaisittain äännetty versio kiinan sanasta Fusang, joka on vanha nimitys Japanille.