Vier weiße FUSO Canter in der Stadt

CANTER. (LÄHES) JOKAISEEN TYÖTEHTÄVÄÄN.

Kaupunkien keskustojen jakeluliikenteessä tarvitaan toisinaan enemmän kuin kuorma-autoa – haasteet ovat nimittäin monipuolisia: toimitusajo ahtailla kaduilla. Tonnien painoinen kuorma kyydissä. Käyttö vaikeassa maastossa. Tai vaatimus erityisen vähäpäästöisestä autosta ympäristövyöhykkeillä. 

 

Canter ottaa haasteen vastaan ja suorittaa lähes minkä tahansa työn.

 

Viisi painoluokkaa: 3,5 t, 6 t, 6,5 t, 7,5 t, 8,55 t 

Kolme ohjaamoversiota: vakio-, mukavuus- tai miehistöohjaamo

Kolme moottoria: 135 hv, 150 hv, 175 hv

ja kuusi akseliväliä: 2 500 mm, 2 800 mm, 3 400 mm, 3 850 mm, 4 300 mm, 4 750 mm

 

 



Voit valita Canterisi painoluokista 3,5 t, 6,0 t, 6,5 t, 7,49 t ja 8,55 t.





Voit valita niin 2 m leveän mukavuusmallisen normaaliohjaamon, mukavuusmallisen miehistöohjaamon kuin 1,7 m leveän vakiomallisen normaaliohjaamonkin – Canter mukautuu tarpeisiisi.Harkittu ohjaamokonsepti, ergonomisesti järjestellyt hallintalaitteet ja melua vaimentava ohjaamo varmistavat tämän.
Sisätila vakuuttaa runsaalla tilatarjonnallaan, jossa on runsaasti tilaa kolmelle hengelle, miehistöohjaamossa jopa seitsemälle.
Ergonomiset Isringhausen-istuimet tukevat mukavasti pidemmilläkin matkoilla.
Lisävarusteena on saatavana kuljettajan jousitettu istuin. Optimaalisen ilmastoinnin voit varmistaa valitsemalla joko ilmastointiautomatiikan tai manuaalisen ilmastointilaitteen.




Modernilla Common-Rail-tekniikalla ja muuttuvageometrisellä turboahtimella varustettu moottori takaa korkean vääntömomentin jo alhaisilla kierrosluvuilla. Lisäksi autossa on edistyksellinen Euro VI -normin mukainen pakokaasun puhdistusjärjestelmä, vakiovarusteinen moottorin start-stop-toiminto, uusi On-Board-diagnoosi sekä uusi korkeapaineella toimiva polttonesteen ruiskutusjärjestelmä.
Kaikissa moottoreissa on suljettu ja huoltovapaa dieselhiukkassuodatin, joka regeneroituu automaattisesti. Lisäksi käytössä on BlueTEC® 6.

Saatavilla ovat seuraavat teholuokat:
  • 96 kW:n moottori (130 hv) tarjoaa hyvän perustan yrityksellesi.
  • 110 kW:n moottorissa (150 hv) yhdistyvät taloudellisuus, vetovoima ja kierrosherkkyys.
  • 129 kW:n korkeatehoinen moottori (175 hv) antaa Canterille riittävän voiman selviytyä kaikkein haastavimmistakin tehtävistä.





Voit valita manuaalisen käsivaihteiston tai pitkälti kulumis- ja huoltovapaan DUONIC® 2.0 -kaksoiskytkentävaihteiston, jossa on vakiovarusteena Eco-tila ja mäkilähtöavustin. DUONIC® 2.0 pitää polttonesteen kulutuksen aina mahdollisimman pienenä oikean vaihteen avulla. Eco-tilan avulla polttonesteen kulutus pienenee edelleen, sillä vaihteet kytkeytyvät siinä normaalia aikaisemmin. Mäkilähtöavustin on puolestaan avuksi, kun lähdetään ylämäessä liikkeelle suuren kuorman kanssa.




Canterin paino-optimoitu alusta ja vakaa tikapuurunkokonsepti mahdollistavat alustalle jopa 6 tonnin kantavuuden sekä monenlaiset päällirakenteet.
Lisävarusteinen 24 voltin liitäntä ja erilaiset tehtaalta saatavat voiman ulosotot hydrauliikkapumppujen tai kompressorien käyttöä varten huolehtivat siitä, että Canter tarjoaa ratkaisun lähes kaikkeen.
Neliveto tukee voimakkaalla pidolla ongelmatonta ajoa vaativassa maastossa. Voiman välittyminen samanaikaisesti etu- ja taka-akselille antaa kaikille pyörille voimakkaan pidon. Nelivedon saa kytkettyä päälle ja pois, mikä tekee järjestelmästä hyvin joustavan ja tehokkaan. Vieläkin paremmasta pidosta huolehtii itselukittuva tasauspyörästö yhdistettynä kytkettävään alennusvaihteistoon. Rumpujarrut edessä ja takana hidastavat nopeutta tasaisesti ABS:n ja elektronisen jarruvoiman jaon avulla.




Olivat sitten kyseessä lava- tai kippiautot, italialaisen Scattolinin valmistamat päällirakenteet ovat ihanteellinen täydennys kaikkiin painoluokkien 3,5–7,5 t Cantereihin. Päällirakenteet ovat saatavilla erilaisina malleina ja suoraan tehtaalta. Tämä tuo mukanaan laajan tuotteiden kirjon ja autokokonaisuuden nopean saatavuuden. Scattolinin lisäksi on saatavilla myös muiden valmistajien päällirakenteita.