Pahoittelut, tuloksia ei löytynyt.

  • VIHREÄT PEUKUT PYSTYYN. FUSO CANTER VAKUUTTI MAISEMARAKENNUSYRITYS SCHELLHEIMER GMBH:N.

SCHELLHEIMER GARTEN- UND LANDSCHAFTSBAU GMBH TEKEE ASIAKKAIDENSA PIHAUNELMISTA TOTTA. KULJETUSTEHTÄVISSÄ YRITYS LUOTTAA FUSO CANTERIIN.

Viher- ja maisemarakentamisen parissa työskentelevien yritysten työkenttä on laaja. Tämä tulee selväksi myös tarkastelemalla Saksan Wilpoldsriedissä sijaitsevan Schellheimer GmbH:n palveluvalikoimaa. Toimitusjohtaja Lars Schellheimer tiimeineen tietää tasan tarkkaan, mistä piha-alueiden suunnittelussa ja toteutuksessa on kyse. He tuntevat lukemattoman määrän eri kasveja, ovat asiantuntijoita niiden hoidossa ja saavat niillä vihertämään pihojen ja puistojen lisäksi myös katot ja julkisivut. Myös kulkureittien kiveäminen, muurien rakentaminen, valaistusten asentaminen ja jopa pihalampien kaivaminen kuuluvat heidän osaamisalueisiinsa.

HUOLLON HELPPOUS ON TEHNYT MEIHIN VAIKUTUKSEN JO VUOSIKYMMENIEN AJAN. SE, ETTÄ MYÖS PIENEEN KUORMA-AUTOON OLI MAHDOLLISTA ASENTAA KALLISTETTAVA OHJAAMO, OLI MIELESTÄNI URAAUURTAVAA. SE OLI JOLTAKULTA HIENO IDEA!
Lars Schellheimer, Schellheimer GmbH:n toimitusjohtaja

MONIPUOLINEN AJONEUVOKONSEPTI MONIPUOLISILLE ASIANTUNTIJOILLE

Monipuoliset asiantuntijat tarvitsevat yhtä monipuolisen ajoneuvokonseptin kuljetustehtäviinsä. FUSO Canter on kuin tehty tähän tarkoitukseen, sillä kaikkiin viher- ja maisemarakentamisen tehtäviin löytyy juuri sopiva kokoonpano. Käytännöllinen muotoilu, suuri kuormauskapasiteetti, helppo ohjattavuus, kolme tehokasta moottorivaihtoehtoa, henkilöautoista tuttu käyttö- ja ajomukavuus, runsaasti vaihtoehtoja päällirakentamiseen ja ensiluokkainen asiakaspalvelu muodostavat houkuttelevan kokonaisuuden. Canter on taloudellisesti erittäin kiinnostava vaihtoehto alalla, jolla kuljetustehtävillä on tärkeä merkitys. Samalla kuljetukset muodostavat kuitenkin kuluerän, joka on huomioitava kustannuksia laskettaessa.

Lars Schellheimer, joka johtaa perheyritystä toisessa sukupolvessa, on jo pitkään ollut vaikuttunut FUSO Canterista: ”Huollon helppous on tehnyt meihin vaikutuksen jo vuosikymmenien ajan. Se, että myös pieneen kuorma-autoon oli mahdollista asentaa kallistettava ohjaamo, oli mielestäni uraauurtavaa. Se oli joltakulta hieno idea!” Ensimmäisenä hankittu 3,5 tonnin Canter teki pysyvän vaikutuksen. Siinä oli kallistettava ohjaamo, joka ei siihen aikaan ollut pienissä kuorma-autoissa mikään itsestäänselvyys. Sen ansiosta moottoriöljyn tai jarrunesteen vaihtaminen itse kävi helposti.

FUSO CANTER MUKAUTUU VAIHTELEVIIN TARPEISIIN

Nykyisin Schellheimer GmbH:llä on kuusi kirkkaanvihreää FUSO Canteria kolmisuuntaisella kippirakenteella. Lars Schellheimer suosii nykyisin vankkarakenteisia 7,5 tonnin Cantereita niiden suuren hyötykuorman vuoksi, sillä viher- ja maisemarakennusyrityksen tarjoamien palveluiden laajuus kasvaa jatkuvasti. Näillä Cantereilla voidaan vetää raskaita perävaunuja: ”Kun voimme ottaa heti aamusta varastostamme kuormaan irtoaineksia matkalla työmaalle, säästämme aikaa ja rahaa. Sama koskee myös päivän viimeistä ajomatkaa.”

Canterin viisi painoluokkaa 3,5–8,55 tonnin välillä ovat haluttuja nimenomaan viher- ja maisemarakennusalalla. Canter on ensimmäinen valinta, kun pakettiauto käy liian pieneksi, mutta raskas kuorma-auto olisi liikaa.

Schellheimerin työntekijät tarvitsevat suuremman 7,5 tonnin Canterin ajamiseen C1E-luokan kuorma-autokortin, mutta 3,5 tonnin Canter on suosittu monissa muissa alan yrityksissä. 3,5 tonnin sallittuun kokonaismassaan asti kuorma-autoa saa ajaa B-ajokortilla, ja BE-luokan ajokortilla on mahdollista kuljettaa enintään 3,5 tonnin perävaunua.

FUSO CANTERISSA AJOTUNTUMA JA TEKNIIKKA OVAT KOHDILLAAN

Työntekijät sanovat Lars Schellheimerille usein, että FUSO Canteria on miltei yhtä mukava ajaa kuin henkilö-autoa, ja tämä koskee myös 7,5 tonnin Canteria. Lisävarusteena saatava kuusivaihteinen DUONIC® 2.0 -kaksoiskytkinautomaattivaihteisto lisää ajomukavuutta entisestään. Tehokkaat ja ympäristöystävälliset moottorit kuljettavat Canterin nopeasti työmaalta toiselle. Painoluokan mukaan saatavilla on 30, 150 ja 175 hv:n moottorit. Suljettu ja huoltovapaa dieselhiukkassuodatin täydentää kaikkia moottoriversioita. Hiukkassuodattimen automaattinen puhdistustoiminto toimii luotettavasti, mikä on Schellheimerin työntekijöille tuttua.

Yrityksen 7,5 tonnin Cantereissa on kaksi metriä leveä mukavuusohjaamo. Mikäli kapeammat mitat ovat tarpeen, 3,5 ja 6 tonnin Cantereihin on saatavana vain 1,7 metrin levyinen ohjaamo. Jos kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole sopiva, koska kyytiin pitää mahtua kerralla enemmän tavaraa tai ihmisiä, tällöin 3,5 tai 7,5 tonnin Canter mukavuuskaksoisohjaamolla, jossa on kuusi tai seitsemän istuinpaikkaa, on oikea ratkaisu.

FUSO Canter ei tee vaikutusta pelkästään leveydellä vaan myös pituudellaan. Saatavana on painoluokan mukaan kuusi akseliväliä väliltä 2 500 – 4 750 mm. Viher- ja maisemarakentamisen alalla suositut lava- ja kippilavapäällirakenteet toimitetaan nopeasti suoraan tehtaalta. Canteriin on saatavana lisävarusteena 24 voltin liitäntä ja voimanottoja hydraulipumppujen tai kompressorien liittämiseen. Lisäksi saatavana on muita valinnaisia varusteita, kuten aurinkosuoja ja kätevä työkalulaatikko varusteille ja työkaluille.

ASIAKASLÄHTÖISTÄ JA KÄYTÄNNÖNLÄHEISTÄ PALVELUA

Lars Schellheimer on tyytyväinen siihen, miten yksilöllisesti Canterit ovat varusteltavissa: ”On hienoa, että voimme mukauttaa ajoneuvot omien tarpeidemme mukaan. Koska vaihtoehtoja on niin paljon, olemme tarvinneet asiantuntijoiden apua. Onneksi Mercedes-Benzin työntekijöiltä löytyy tarvittavaa osaamista.” Kemptenissä sijaitseva Mercedes-Benz Autohaus Allgäu GmbH & Co. KG on auttanut Schellheimeriä niin osto- ja leasing-asioissa kuin aina tarvittaessa myös myöhemmissä vaiheissa. Autoliikkeen korjaamon aukioloajat palvelevat hyvin asiakkaita ja osuvat yksiin Schellheimerin yrityksen työaikojen kanssa. ”Olemme erittäin tyytyväisiä Mercedes-Benzin asiakaspalveluun. Autoliike, jossa asioimme, palvelee arkisin kello 22 asti ja lauantaisin kello 16 asti. Tämä on meille erittäin tärkeää, sillä voimme yleensä luovuttaa ajoneuvot huoltoon vasta perjantaina iltapäivällä”, Lars Schellheimer kertoo.